Læserbrev: Mere liv i Virum Bymidte

Enhedslisten deltog i høstfesten i det nedlagte posthus i Virum i starten af september. Det var en stor overraskelse for os at se modelforslaget til den nye bebyggelse, som investor og "borgerlisten" havde udarbejdet og placeret midt i "posthuset". Projektet fremstår fancy med en bred vifte af butikker i gadeplanet, men hvad er der blevet af borgernes muligheder for aktiviteter? Hvis projektet skal blive en succes og give liv i Virum, må der andet end butikker til! Og et livligt handelsmiljø kræver også, at der i projektet bliver tænkt mere i specialbutikker.

Enhedslisten ønsker som mange Virum-borgere et lokalt miljø, som indbyder til et fællesskab. Vi ønsker bedre muligheder for at kunne mødes på tværs, tilbyde børneaktiviteter, læse og skrive, se film, høre musik o.a.

Det savner vi i Virum. Efter at bibliotekerne i Virum og Sorgenfri er lukket, posthuset er nedlagt og banker står tomme, virker byerne livløse og kedelige. Det ene aktiv efter det andet lukker, det er da sørgeligt!

Enhedslisten ønsker derfor flere faciliteter til bydelene. Det skal være slut med at alt skal foregå i Lyngby bycenter. Vi ønsker en kommune, hvor meget mere af den kommunale service drives lokalt – og hvor der er fremdrift og perspektiver. Livet i bydelene må højere op på den politiske dagsorden.

Jeanette H. Christiansen