Enhedslisten er klar til kommunevalget

Enhedslisten er nu klar med en kandidatliste til kommunevalget d. 19. November 2013

Listen består af 9 kandidater fra alle dele af kommunen og spidskandidaterne er Henrik Bang fra Lundtofte og Jeanette Helmi Christiansen fra Virum.

Henrik er 57 år og arbejder dels på Christianshavns Gymnasium og dels på DTU som lærer i matematik og fysik. Han har i mange år været engageret i kommunens politiske liv, både når det gælder skoleområdet, miljø og bæredygtig energi.

Jeanette er 55 år og har været lærer i 25 år. Hun har interesseret sig for politik siden hun var ung og har altid været optaget af at skabe større social retfærdighed. Hun har i mange år arbejdet med børn og unge og de sidste 25 år undervist i dansk og andre fag i folkeskolen. Det politiske engagement har derfor især drejet sig om folkeskolen og sikring af et velfærd, som tager hånd om de svage og udsatte i Danmark..

De øvrige kandidater er Niels Peter Arskog, Anne Grete Bülow, Bente Nørgaard, Lise Hogervorst, Jørgen Birch, Pia Boisen og Joachim Ø. Knudsen.

Enhedslisten vil sætte fokus på den offentlige sektor som afgørende for den enkeltes velfærd. Derfor siger listen nej til udliciteringer og udhuling af de fælles løsninger i kommunalt regi. Også mere liv i bydelene udenfor Lyngby, bedre offentlig transport og bedre vilkår for cyklisterne er mærkesager.

Enhedslisten er ved kommunevalget i valgforbund med SF.